Přehled portfolií

Filtrovat portfolia podle klíčových slov (více hledaných pojmů oddělte čárkami):

Chcete-li se podívat na hotové portfolio pro inspiraci, klikněte sem.

Zvol uživatele: (18 portfolií)

Profesní portfolio

Jiří Taufer

Klíčová slova: umělecké vzdělávání, metody reflexe a sebereflexe, Taufer, plán profesního rozvoje
Datum vytvoření:
2. 7. 2018
Datum poslední změny:
10. 3. 2022
Bydliště:
U Rybníka 15, 795 01 Rýmařov
Telefon:
739 345 508
E-mail:
jiri@tauferovi.cz, jiri.taufer@zusrymarov.cz, jiri.taufer@educatrans.cz
Narozen(a):
27. 1. 1967
Rodinný stav/děti:
ženatý, dvě děti

Čím se cítím být

  • učitel hry na kytaru a hudební teorie
  • ředitel základní umělecké školy
  • zakladatel a dirigent dětského orchestru ZUŠKABAND
  • zakladatel a dirigent dospělého pěveckého sboru Vox Montana
  • organizátor vzdělávacích aktivit pro děti i dospělé
  • organizátor a manažer mezinárodních projektů a aktivit
  • aktivní hráč na klasickou kytaru a sitar
  • hudební skladatel
  • lektor – vzdělávání dospělých
  • webmaster
  • zastupitel města Rýmařov
  • podnikatel (Attempo!, EducaTrans s.r.o.)

Všeobecné vzdělání

- mateřská škola

o 1970 - 1973

- základní škola s plaveckým zaměřením

o 1973 – 1981

- Lidová škola umění Pardubice – Polabiny

o 4 roky hry na klavír

- Gymnázium Pardubice – všeobecné studium s rozšířenou matematikou a fyzikou

o 1981 - 1985

0

Kvalifikační vzdělání

- Univerzita Palackého v Olomouci – studium Učitelství pro 1. stupeň základní školy s rozšířenou hudební výchovou

o 1986 - 1990

o diplom

Získání titulu Mgr.

- Ostravská univerzita v Ostravě – doktorské studium Teorie hudby a pedagogika

o 1998 – 2005

o diplom

o Získání titulu Ph.D.

 

Profesní vzdělávání

- Funkční studium pro ředitele

o 13. 12. 2006 – funkční studium pro ředitele

- Některé certifikáty ze školení (záměrně neuvádím všechny, je to zbytečné):

o 19. 10. 2000 - BOZP

o 25. 2. 2004 - ICT

o 5. 4. 2004 - BOZP

o 20. 10. 2004 - PO

o 22. 11. 2004 - ICT

o 25. 11. 2004 – Hudební nauka trochu jinak

o 14. 4. 2005 – Hudební nauka trochu jinak

o 26. 5. 2005 – školský zákon

o 19. 9. 2005 –  pracovní řád

o 9. 2. 2006 – ICT v hudební výchově

o 13. 4. 2006 – Počítače ve škole

o 12. 12. 2006 – BOZP

o 5. 1. 2007 – Pracovně právní vztahy

o 19. 2. 2007 – zákoník práce

o 11. 4. 2007 - ŠVP

o 18. 4. 2007 - Vzdělávání v Dánsku

o 14. 11. 2007 – Právní poradna

o 19. 9. 2008 – Manažerské dovednosti ředitele

o 6. 3. 2009 – Právní poradna

o 4. 5. 2010 - Artprogram

o 29. 1. 2009 – Komunikační a lektorské dovednosti

o 5. 3. 2011 – tvorba ŠVP

o 29. 4. 2011 – Komunikační a lektorské dovednosti

o 6. 5. 2011 – Artprogram 2

o 23. 8. 2011 – Podpora ZUŠ, školení pro lektory

o 7. 1. 20012 – Workshop pro ředitele

o 6. 5. 2012 – monitorovací seminář Comenius

o 11. 10. 2012 – Podpora ZUŠ, lektorování

o 28. 2. 2014 – Facility management

o 29. 8. 2014 – tvorba ŠVP

o 11. 9. 2014 – seminář Comenius

o 19. 9. 2014 – zákon o pedagogických pracovnících

o 8. 1. 2015 – seminář Comenius

o 4. 6. 2015 – monitorovací seminář Comenius

o 9. 9. 2015 – seminář pro schválené projekty

o 28. 9. 2015 – seminář iZUŠ

o 16. 10. 2015 – Nákupní portál MSK

o 30. 9. 2016 –Základní sociální potřeby současných dětí

o 2. 11. 2016 – školení iZUŠ

o 9. 11. 2016 – školení řidičů

o 27. 1. 2017 – Co znamená, když se řekne kvalitní škola? Společné vzdělávání v ZUŠ

o 8. 6. 2017 – školení kprogramu Erasmus+

o 1. 9. 2017 – ŠVP pro zkušené učitele

o 9. 1. 2017 - Structogram

o 25. 1. 2018 – Šablony II pro ZUŠ

o 14. 2. 2018 - Základní obsluha notačního programu Sibelius

o 22. 2. 2018 - English Course in Malta

o 26. 10. 2018 - Společné vzdělávání a základy práce se žáky se speciálními vzdělávacími potřebami na ZUŠ a SUŠ

o 6. 12. 2018 - Erasumus+ Contact making seminar, Dublin, Ireland

o 21. 3. 2019 - Jak správně oddávat aneb co by měl vědět a znát matrikář a každý oddávající

o 9. 5. 2019 – informační seminář o novele vyhlášky o ZUV

        o 6. 12. 2019 - Mentorské dovednosti (mentorský výcvik skončil skvělým zjištěním, že mentoringu se nikdy věnovat nebudu :-))

        o15. 4. 2021 - Prevence syndromu vyhoření

        o 2. 6. 2021 - Ovládněte iZUŠ

        o 26. 8. 2021 - Psychologická podpora pedagogů

        o 30. 8. 2021 - Improvizace

        o25. 2. 2022 - Práce s trémou

Zaměstnání

  • Budu-li k tomu mít příležitost, rád bych přispěl k vytváření a úpravám obecných koncepčních dokumentů, které se týkají uměleckého vzdělávání v ČR:
    • Revize Rámcového vzdělávacího programu pro základní umělecké vzdělávání
    • Vytváření kariérního řádu pro učitele
  • Rád bych našel v Rýmařově budovu, do níž bych školu přestěhoval se všemi obory. Teď jsme umístěni do třech budov a je to velmi nepraktické.

Dovednosti

  • Řidičský průkaz B
  • Učitel hudby
    • klasická kytara
    • hudební teorie
    • dirigování
  • Hudba
    • hráč na klasickou kytaru (a příležitostně na sitar)
      • člen folkové skupiny Omyl v Liberci
      • člen folkové skupiny Bakaláři Olomouc
      • člen orchestru Ensemble Damian Olomouc (Tomáš Hanzlík)
      • korepetitor Dětské opery Olomouc (Tomáš Hanzlík)
      • člen skupiny Encián Krnov
      • celovečerní sólové koncerty s klasickou kytarou – autorské i interpretační
      • výchovné koncerty s bubeníkem Ivo Batouškem
      • Autorská CD
        • Noční obrazy
        • Skladby pro kytaru
      • Založení a vedení dospělého pěveckého sboru Vox Montana v Rýmařově
      • Založení a vedení dětského orchestru ZUŠKABAND v Rýmařově
      • aranžování hudby především pro potřeby Vox montany a ZUŠKABANDU
      • skladatel drobných, především kytarových skladeb
      • autor Školy hry na kytaru pro 1. ročník ZUŠ
  • Webmastering
  • Schopnost vzdělávat nejenom děti, ale i dospělé
    • Realizoval jsem semináře pro učitele ZUŠ po celé ČR – v rámci EducaTrans s.r.o., v rámci činnosti Národního institutu pro další vzdělávání, v rámci vzdělávacích projektů (Artprogram 1, Artprogram 2, Artprogram 3, ZlinArt, PILOT ZUŠ, SYPO …)

Organizační schopnosti, projektová činnost

  • Ředitel základní umělecké školy – běžný chod školy
  • Předseda Spolku přátel ZUŠ Rýmařov – běžný chod spolku
  • Organizace mezinárodních projektů
    • většinou financovaných z programů Euroregionu Praděd, „Norských fondů“, Comenius, Erasmus+ KA1 a KA2 – viz kapitolu MEZINÁRODNÍ AKTIVITY A PROJEKTY
  • Organizace vzdělávacích projektů pro učitele základních uměleckých škol
    • 2012 – 2015 jsem spoluorganizoval, provozoval webové stránky a hlavně přednášel v rámci tří projektů Artprogram. Projekty spočívaly v organizaci dvoudenních setkávání učitelů ZUŠ především Moravskoslezského kraje, méně pak Zlínského a Olomouckého kraje. Setkávali jsme se buď po školách, nebo po profesích (klavíristé, kytaristi, bubeníci, výtvarníci, herci, tanečníci …) a postupně jsme učitele seznamovali s problematikou prvotní tvorby školních vzdělávacích programů. Setkání byla vždy dvoudenní, aby byl čas i na neformální posezení, které se ukázaly možná ještě důležitější, než samotný seminář.
    • V projektech jsem figuroval jako přednášející a organizátor.
    • Projekt zaštítil Institut Euroschola a MÚZA – sdružení ZUŠ Moravskoslezského kraje.
  • Další projekty
    • 2011 – PILOT ZUŠ – projekt Národního institutu pro další vzdělávání, spočívající ve vzdělávání učitelů ZUŠ v souvislosti se zaváděním školních vzdělávacích programů
    • 2015 - Pomozte dětem lépe žít
      • Po koncertu ZUŠKABANDU v Rýmařově v kapli V Lipkách (v rámci mezinárodního setkání v Rýmařově) mi nabídl majitel nadace „Pomozte dětem žít lépe“ MUDr. Radan Kuča, abych se ucházel o grant v rámci nadace. Z grantu jsme pak financovali koupi čtyř saxofonů.
    • 2016 - ZlinArt
      • Učitelům ZUŠ Zlínského kraje se tolik zalíbil Artprogram, že ho napodobili, zažádali o podporu a rok se mohli scházet na podobných dvoudenních setkáních. V projektu jsem působil jako jeden z hlavních lektorů.
    • 2009 - Projekt Nadace OKD
      • Nadace OKD podpořila náš celoškolní všeoborový projekt „Amerika“
    • 2016 – 2019 - Portedo
      • S kanceláří Portedo spolupracujeme na vzdělávacích aktivitách učitelů ZUŠ
      • 2018
        • Jsem aktivně zapojen do týmu, který hodnotí školní vzdělávací programy 14 vybraných škol. V týmu jsou kromě mě ještě Bc. Jiří Stárek, PhDr. Jana Mazánková, PhDr. Alexandros Charalambidis, Mgr. Lucie Valentová.
      • 2017 – 2019 - APIV - Jedinečností uměleckého výrazu k inkluzivnímu uměleckému vzdělávání
        • imuza.upol.cz
        • Vzdělávací projekt pro škola a neziskové organizace s tématem zavádění inkluze. Projekt řídí Univerzita Palackého v Olomouci.
      • Červen 2018 – dosud – projekt SYPO („Systém podpory profesního rozvoje učitelů a ředitelů“) - http://www.projektsypo.cz/
        • Projekt vytváří produkty podporující péči o začínajícího učitele na všech typech škol v ČR. Já působím v týmu jako expert za ZUŠ.
        • Projekt organizuje Národní institut pro další vzdělávání.
        • Projekt se snaží nahradit kariérní řád, který v ČR bohužel stále není, neboť ho Poslanecká sněmovna neschválila.
        • Jsem členem Stálé konference ředitelů v projektu SYPO.

Mezinárodní projekty, zahraniční koncerty, aktivity a stáže

  • Koncerty ZUŠKABANDU a Vox montany vzahraničí (koncerty jsem nejenom dirigoval, ale i zorganizoval)
    • 4. 2013 – koncert ZUŠKABANDU a Vox montany v německém Zusmarshausenu
    • 3. 2014 – koncert ZUŠKABANDU a Vox montany v německém Zusmarshausenu
    • 10. 2015 koncert ZUŠKABANDU a Vox montany v italském Arcu
    • 11. 2016 koncert ZUŠKABANDU a Vox montany v polském Ozimku
    • 10. 2017 koncert ZUŠKABANDU a Vox montany v německém Zeil am Main
  • Organizace job shadowingu ve Finsku
    • Říjen 2015 – organizoval jsem pro Institut Euroschola job shadowing pro 20 učitelů v Helsinkách a Nurmijärvi ve Finsku.
  • Mezinárodní projekty
    • 2005 - Projekt s Gymnáziem Rýmařov v Litvě – Panemunská škola ve městě Alytus
    • 2007 – Projekt ZUŠ Rýmařov s Gymnáziem Rýmařov a ZUŠ Krnov v Itálii – Mapello
      • Děti se zapojily do mezinárodního orchestru vedeného italským dirigentem
    • 2007 – Aalesund, Ostrava, Rýmařov, Frenštát pod Radhoštěm
      • Společně s norským učitelem Oskarem Skulstadem jsem realizoval dvouletý projekt, který spočíval v návštěvě a ukázkových hodinách českých učitelů ZUŠ v Norsku a norských učitelů v ČR. Součástí projektu byla i konference v ostravské konzervatoři.
      • Dobré ráno s Českou televizí
    • 2007 – společně s Gymnáziem Rýmařov jsem zorganizoval setkání litevských a českých studentů v Rýmařově
    • 2008 – v rámci českopolského mikroprojektu v rámci Euroregionu Praděd jsem zorganizoval výměnné pobyty mezi ZUŠ Rýmařov a Gymnazjem Prudnik
    • 2008 - Projekt s Gymnáziem Rýmařov v Litvě – Panemunská škola ve městě Alytus
    • 2009 – účast ZUŠ Rýmařov v polském Prudniku v rámci projektu Eurotrakt
    • 2011 – 2013 – projekt „Wanderung“
      • Projektu se účastnily školy: ZUŠ Rýmařov, Staatliche Realschule Zusmarshausen (Německo), Inkılap Lisesi (Izmit - Turecko), Zespół Szkół Licealnych im. B. Chrobrego / Technikum nr 2 w Leżajsku (Polsko), COLEGIUL NATIONAL "ELENA CUZA" (Craiova – Rumunsko), Liceo Classico "Alfredo Oriani" (Corato – Itálie)
      • V rámci projektu proběhly návštěvy učitelů a žáků všech partnerských škol ve všech partnerských zemích. Téma projektu bylo „putování“ v jakékoli podobě. Cílem projektu bylo především setkávání mladých lidí, rozvoj prezentačních a komunikačních dovedností.
    • 2012 – týdenní stáž v Helsinkách a Turku (Finsko) v rámci projektu Artprogram. Šlo o návštěvu 15 učitelů ZUŠ Rýmařov, Frenštát pod Radhoštěm a Ostrava Mariánské Hory na ministerstvu školství a ve vybraných školách.
    • 2013 – 2015 – projekt Networks
      • Partnerskými školami byly: ZUŠ Rýmařov (ČR), Staatliche Realschule Zusmarshausen (Německo), Γυμνάσιο Προσοτσάνης - Gymnasium of Prosotsani (Řecko), ŞEHİT ÖĞRETMEN ORHAN GÖK ANADOLU LİSESİ (Kadirli – Turecko), ZENDENSINO - COOPERATIVA DE ENSINO IPRL (Fão Esposende - Portugalsko)
      • V rámci projektu proběhla setkání všech parterů v každé partnerské škole. Smyslem projektu bylo „síťování“ mladých lidí, rozvoj prezentace, komunikace.
    • 2013 – „From Dropout to Inclusion“ – česko – rumunský projekt řízený Moravskoslezským krajem. V rámci něho byli učitelé ZUŠ Rýmařov dvakrát v Rumunsku. Já jsem organizoval jedno ze čtyř setkání v ČR, ostatních jsem se účastnil.
    • 2015 - 2017 – projekt v rámci programu Erasmus+ KA2 „Feel the Spirit of a Modern Europe - Bringing Entrepreneurship into Schools“.
      • Partnerské školy: ZUŠ Rýmařov, Staatliche Realschule – Meitingen (Německo), Istituto di istruzione superiore Carlo Levi – Portici (Itálie,) Zespol Szkol Licealnych im.B.Chrobrego w Lezajsku (Polsko), škola v Kosgodě (Srí Lanka)
      • V rámci projektu jsme uskutečnili devět setkání – po dvou v partnerských školách + návštěva partnerské školy v Kosgodě na Srí Lance. Setkání v ČR vždy leželo organizačně na mně. Setkání se vždy účastnili učitelé ZUŠ Rýmařov a vybraní žáci.
      • Jádrem projektu bylo vytvoření fiktivní studentské firmy, která svou činností podporovala školu na Srí Lance zcela zničenou v roce 2004 vlnou tsunami.
      • Reportáž v televizi Polar
    • 2018 – 2019 – projekt v rámci programu Erasmus+ KA1
      • Já a tři moje kolegyně ze ZUŠ Rýmařov vycestovali do Itálie, Malty a Rakouska na kurz dle vlastního výběru – šlo o kurzy angličtiny a výtvarné a hudební vzdělávání.
    • Listopad 2019 – česko-polský koncert pěveckých sborů – Rýmařov (Vox Montana, Chór na obcasach (Ozimek)
      • Koncert k oslavám 30. výročí Sametové revoluce
    • 2019 – 2021 projekt s partnerskými školami v Německu, Švédsku a Irsku – „Creativity Takes Courage: Discovering Europe through the Arts“

Lektorská činnost

  • Jsem externím spolupracovníkem Národního institutu pro další vzdělávání (nově Národního pedagogického institutu ČR).
    • Působím jako lektor především v souvislosti se školním vzdělávacím programem v ZUŠ.
    • Účastním se vzdělávání v rámci modulu „Zkušený učitel“.
    • V rámci projektu SYPO
      • Vedení vzdělávání ředitelů – workshopy a konzultace pro ředitele
      • spoluauotr Modelu systému podpory začínajících učitelů
      • člen realizačního týmu Pilotáže a Implementace
      • člen pracovní skupiny zpracovávající Standard studia ředitelů
      • člen Stálé konference ředitelů
  • Působil jsem několik let jako hlavní lektor projektů Artprogram a ZlinArt – viz kapitolu Organizační schopnosti, projektová činnost
  • Působím jako lektor v rámci firmy EducaTrans s.r.o. – především na základních uměleckých školách

Podnikatelská činnost

  • V 90. letech jsem založil firmu Attempo, v rámci jejíž činnosti jsem vydal svou Školu hry na kytaru pro začátečníky, některé učební pomůcky pro žáky hry na kytaru a dvě autorská CD se skladbami pro kytaru – „Noční obrazy“ a „Skladby pro kytaru“.
    • Školu hry na kytaru pro začátečníky jsem vydal za finanční podpory Vladimíra Erbena (firma „ECO – Metal recycling“)
    • Firmu jsem dlouho neprovozoval, v roce 2017 jsem její činnost přerušil na 60 let.
  • V roce 2017 jsem s Mgr. Hynkem Böhmem, Ph.D. založil firmu Educatrans s.r.o., v rámci jejíž činnosti se věnujeme vzdělávacím aktivitám učitelů všech typů škol v ČR.
  • Svému podnikání v rámci EducaTrans s.r.o. se chci věnovat prozatím okrajově – moje současná práce mě zaměstnává víc než dost. V tuto chvíli je to pro mě především příprava toho, čemu se budu věnovat pravděpodobně až v důchodu.

Autorství učebních pomůcek a didaktického materiálu

  • Škola hry na kytaru pro 1. ročník ZUŠ
    • Autorem obalu je Roman Karel.
  • Didaktické pomůcky pro správné postavení rukou při hře na klasickou kytaru
  • Didaktické hry pro hudební nauku – pexesa, Citadela, křížová bitva …
  • Počítačové hudebně teoretické pexeso – vytvořené s RNDr. Hynkem Mlnaříkem, Ph.D.
  • Autorské instruktivní skladby pro klasickou kytaru
  • Hudební pohádky pro děti - odkaz

 

Galerie výstavy "Dějiny hudby v děstkých comicsech a obrázcích"

Skladatelská činnost

Spoluautorství rámcového vzdělávacího programu pro základní umělecké vzdělávání

  • Jsem spoluautorem především koncepce Rámcového vzdělávacího programu pro základní umělecké vzdělávání.
  • Pod mým vedením se ZUŠ Rýmařov stala pilotní školou tvorby nejdříve rámcového vzdělávacího programu, později školního vzdělávacího programu.
  • Cítím se být zodpovědný za to, že školní vzdělávací programy v ZUŠ nejsou jenom formální dokumenty, ale že se podle nich skutečně učí. Proto jsem stále aktivní při lektorování seminářů pro učitele ZUŠ právě v souvislosti se školními vzdělávacími programy.

Publikační činnost

  • Řízení školy, Speciál pro ZUŠ
    • Článek o stáži ve škole na Srí Lance
  • Josef Raabe
    • Aktualizace školního vzdělávacího programu v ZUŠ
  • Škola hry na kytaru pro 1. ročník ZUŠ
  • CD Noční obrazy
  • CD Skladby pro kytaru
  • V rámci projektu SYPO – spoluautorství textu Modelu systému podpory začínajících učitelů

Ocenění

  • 28. března 2018 jsem byl oceněný hejtmanem Moravskoslezského kraje za dlouholetou projektovou činnost a mezinárodní aktivity ZUŠ Rýmařov.
  • 1994
    • Ocenění Ministerstvem školství, mládeže a tělovýchovy v soutěži „Pedagogická tvořivost“ za práce „Kdo si hraje rád“ (didaktické pomůcky pro výuku hry na kytaru), „Kytarovou školu pro 1. a 2. ročník ZUŠ“ a didaktickou pomůcku „Kytarela“.

Členství v zastupitelstvu města Rýmařov

  • Pro volební období 2014 – 2018 jsem byl zvolen zastupitelem města Rýmařov, jsem členem školské komise a předsedou komise pro mezinárodní vztahy a cestovní ruch.
  • Pro volební období 2018 – 2022 jsem byl znovuzvolen zastupitelem města Rýmařov, jsem členem školské komise a předsedou komise pro mezinárodní vztahy a cestovní ruch.
  • Rád bych byl opětovně zvolen do zastupitelstva města Rýmařov, neboť to vnímám jako součást své práce ředitele školy. Navíc z toho, co umím, nemusí profitovat pouze moje škola, ale i celé město.

Další aktivity

Znalost cizího jazyka

  • Angličtina – C1

Řízení a koncepce školy (ZUŠ Rýmařov)

  • Do funkce jsem byl jmenován 1. srpna 2000.
  • Věnuji se běžnému provozu školy, úspěšně rozvoji měkkých dovedností sebe i svých koelgů.
  • Jako svůj velký dluh vůči kolegům, škole a hlavně vůči dětem vnímám nevyhovující podmínky v budovách, v nichž ZUŠ Rýmařov sídlí.
Jako svůj stěžejní úkol do nejbližší budoucnosti jsem si stanovil přestěhovat ZUŠ Rýmařov do jiných, lépe vyhovujících prostor. Chci, aby škola fungovala v jedné budově, nikoli ve třech a aby tato budova byla před stěhováním pro účely uměleckého vzdělávání rekonstruována.

Různé

Jsem autorem myšlenky aplikace PROFESNÍ PORTOFLIO.CZ - http://profesniportfolio.cz, kterou jsem vyvinul společně s Mgr. Jiřím Mlnaříkem a  MgA. Robertem Mimrou.

Distanční vzdělávání v době pandemie covidu-19

Od března 2020 minimálně do června 2021 byly s menšími a chaotickými přestávkami zavřené školy v České republice.

Za největší úspěch jako ředitele ZUŠ Rýmařov v letech 2020 a 2021 považuji, že se mi ZUŠ Rýmařov v době distanční výuce nerozpadla pod rukama. Naopak, naše škola fungovala naprosto příkladně.

 

Zde jsou reakce některých rodičů:

  • Dobrý den , včera jsem byla s dcerou Aničkou na přijímačkách v Krnově na ,,pajdák,, . Když odcházela  z talentovek z hudebky ,tak zkušební komise ,samí muži ,učitelé , Vás , pane řediteli od dcery nechávají pozdravovat . Tak vyřizujeme pozdrav a máme radost ,že náš ředitel p. Taufer je oblíbený a známý široko daleko a populární jako kdysi bylo třeba Beatles , bylo to i pro nás příjemné a jsem pyšná ,že dcera chodila do Vaší školy a měla možnost ,,poznat,, a naučit se a je za Vámi vidět kus pořádné práce a že to má smysl ,vedete to opravdu dobře .
  • Dobrý den pane řediteli, i já bych Vám chtěla moc poděkovat za skvělé zvládnutí online výuky, a to jak v oblasti organizační, tak výukové. Skvělé byly Vaše maily, ve kterých jste nás průběžně informoval o vývoji výuky - kdy bude či nebude otevřeno, abychom se nemuseli, my rodiče, dlouze probírat informacemi z vlády a věděli kdy a jak dítě ne-posílat do školy. Moc bych Vám chtěla  poděkovat za Váš klidný přístup v online výuce nauky a taktéž klidnou výuku p,. uč. xxxxxx, kdy Vojta netrpěl stresem či nudou a i v tomto "nešťastném" roce udělal velký pokrok. Přesvědčili jste nás, že se děti dají vzdělávat i přes překážky, které nám život přináší.

  • Ahoj, děkuji a přeji vše dobré, hlavně dobrou náladu a pozitivní myšlení, které tě očividně neopouští.

  • Dobrý den, pane Taufere, také vám moc děkuji za veškerou pomoc a ochotu při výuce. Dcera již příštím rokem ZUŠ navštěvovat nebude, ale v předchozích letech byla ve vaši škole moc spokojená. Ať šlo o taneční, výtvarný nebo hudební obor. Dle mého ji daly tyto kroužky opravdu moc do života,našla si  svůj směr a rozšířila si obzor. Poskytujete dětem a rodičům velkou oporu a toho si opravdu vážím.


Balanční kruh

90%Všeobecné vzdělání
100%Kvalifikační vzdělání
50%Profesní vzdělávání
100%Zaměstnání
90%Dovednosti
70%Organizační schopnosti, projektová činnost
50%Mezinárodní projekty, zahraniční koncerty, aktivity a stáže
50%Lektorská činnost
100%Podnikatelská činnost
60%Autorství učebních pomůcek a didaktického materiálu
100%Skladatelská činnost
100%Spoluautorství rámcového vzdělávacího programu pro základní umělecké vzdělávání
20%Publikační činnost
100%Ocenění
50%Členství v zastupitelstvu města Rýmařov
100%Další aktivity
95%Znalost cizího jazyka
80%Řízení a koncepce školy (ZUŠ Rýmařov)
100%Různé
100%Distanční vzdělávání v době pandemie covidu-19

Komentáře k balančnímu kruhu

Všeobecné vzdělání

  • Ve výši dosaženého vzdělání mi chybí PhDr., doc., prof.
    • To jsou ale tituly, které mi k ničemu nejsou a vůbec mi nechybí.
  • V reálném vzdělání mi chybí
    • lepší právní povědomí o školské legislativě, tady je vždy se co učit
    • povědomí o legislativě v oblasti bezpečnosti práce
    • povědomí o moderních metodách vedení školy – leadership, mentoring, coaching, time management …
    • informace a náměty pro práci s grouparovými systémy podobné MS Outlooku, Linuxového Kontaktu, Office 365 či Google Apps
    • chybí mi naučit se pracovat s vlastním stresem
    • Chci se vzdělat v hlasové výchově.
    • dirigování

Zaměstnání

  • K plné spokojenosti mi ještě něco chybí:
    • Rád bych našel v Rýmařově budovu, do níž bych školu přestěhoval se všemi obory. Teď jsme umístěni do třech budov a je to velmi nepraktické.
    • Potřebuji sám sebe vzdělat v oblastech, jako jsou leadership, mentoring, coaching atd.

Dovednosti

  • Hodnocení vychází z přesvědčení, že při mém současném pracovním vytížení už není možné, abych se udržoval v takové hráčské kondici jako dříve. Domnívám se, že ve hře na klasickou kytaru jsem dokázal dosáhnout skvělých výsledků, nyní je třeba se věnovat dalším činnostem.
  • Rád bych se ale zdokonalil v dirigentských dovednostech.
  • Též schopnosti upravovat hudbu pro soubory a dovednosti s notačním programem Sibelius bych rád zkvalitnil.
  • Rád bych se věnoval studiu redakčního systému Joomla! a zdokonalil se ve výrobě webových stránek.

Mezinárodní projekty, zahraniční koncerty, aktivity a stáže

  • Mezinárodním aktivitám se v rámci ZUŠ Rýmařov věnuji více než 15 let. Cítím se poněkud unavený, chtěl bych si především od mezinárodních projektů poněkud oddechnout. Své schopnosti komunikovat a organizovat mezinárodní události bych rád využil spíš při práci dirigenta ZUŠKABANDU a Vox montany a při práci zastupitele města Rýmařov (pokud budu v příštích volbách znovu zvolen).

Lektorská činnost

  • Lektorské činnosti se chci určitě věnovat dále. Je to něco, co mě profesně neustále obohacuje, neboť mi to nutí třídit si myšlenky, vyměňovat zkušenosti s jinými, umožňuje mi to setkávat se s kolegy z jiných škol. Je ale pravda, že to není moje zaměstnání a je tím pádem pro mě možné věnovat se této činnosti spíše okrajově.

Podnikatelská činnost

  • Vzhledem k mému pracovnímu vytížení mi na podnikání moc času ani síly nezbývá. Přesto bych se své firmě rád v budoucnu věnoval více – jednak je to pojistka pro případ ztráty zaměstnání, jednak je to něco, čemu se chci věnovat v důchodu.

Spoluautorství rámcového vzdělávacího programu pro základní umělecké vzdělávání

  • Jako spoluautor Rámcového vzdělávacího programu pro základní umělecké vzdělávání cítím odpovědnost za to, aby tento dokument nebyl pouze formální, ale aby byl skutečně používaný a živý. Rád bych se proto podílel na jeho průběžné aktualizaci.
  • Českému školství zoufale chybí kariérní systém. Při prvním pokusu ho zavést, Poslanecká sněmovna kariérní řád zamítla. V současné chvíli není zavádění kariérního systému na pořadu dne, ale až bude, rád bych se toho účastnil. Prozatím mám možnost v tomto smyslu pracovat pouze v rámci projektu SYPO, který vytváří materiály pro začínající učitele.

Publikační činnost

  • Publikační činnost se po ředitelích ZUŠ moc nevyžaduje. Přesto – budu-li někdy pomýšlet na praxi učitele na VŠ, bude publikační činnost zřejmě podstatná.

Znalost cizího jazyka

  • Je zde uvedeno 100% proto, že na víc, než na plynulou angličtinu ve svém věku a vzhledem k mému evidentně malému nadání na jazyky už asi nemohu pomýšlet. Rád bych si osvojil alespoň základy němčiny či francouzštiny, ale skutečně mi na to nezbývá čas, schopnosti a ani síly – možná v důchodu …

Řízení a koncepce školy (ZUŠ Rýmařov)

  • Jako velký dluh vůči kolegům, škole a hlavně vůči dětem vnímám nevyhovující podmínky v budovách, v nichž ZUŠ Rýmařov sídlí.
  • Velký problém též představuje fakt, že ZUŠ Rýmařov je zřízena jako příspěvková organizace Moravskoslezského kraje, ale sídlí v budovách města.

Část plánovací

Zaměstnání

  • Budu-li k tomu mít příležitost, rád bych přispěl k vytváření a úpravám obecných koncepčních dokumentů, které se týkají uměleckého vzdělávání v ČR:
    • Revize Rámcového vzdělávacího programu pro základní umělecké vzdělávání
    • Vytváření kariérního řádu pro učitele
  • Rád bych našel v Rýmařově budovu, do níž bych školu přestěhoval se všemi obory. Teď jsme umístěni do třech budov a je to velmi nepraktické.

Podnikatelská činnost

  • Svému podnikání v rámci EducaTrans s.r.o. se chci věnovat prozatím okrajově – moje současná práce mě zaměstnává víc než dost. V tuto chvíli je to pro mě především příprava toho, čemu se budu věnovat pravděpodobně až v důchodu.

Členství v zastupitelstvu města Rýmařov

  • Rád bych byl opětovně zvolen do zastupitelstva města Rýmařov, neboť to vnímám jako součást své práce ředitele školy. Navíc z toho, co umím, nemusí profitovat pouze moje škola, ale i celé město.

Řízení a koncepce školy (ZUŠ Rýmařov)

Jako svůj stěžejní úkol do nejbližší budoucnosti jsem si stanovil přestěhovat ZUŠ Rýmařov do jiných, lépe vyhovujících prostor. Chci, aby škola fungovala v jedné budově, nikoli ve třech a aby tato budova byla před stěhováním pro účely uměleckého vzdělávání rekonstruována.
?  

Nápověda

Zavřít

Co je profesní portfolio

Komu je aplikace PROFESNÍ PORTFOLIO.CZ určena

Části profesního portfolia - Část obsahová

Části profesního portfolia - Část hodnoticí

Části profesního portfolia - Část plánovací

Kde aplikaci najdeme?

Co potřebujeme?

Neregistrovaným uživatelům je v horním menu k dispozici:

Registrovaným a přihlášeným uživatelům je k dispozici:

Co MUSÍ být obsahem profesního portfolia - GDPR

Základní údaje o portfoliu mohou obsahovat

Část obsahová obsahuje

Část hodnoticí obsahuje

Část plánovací obsahuje

Čím je tvořena Část obsahová

Čím je tvořena Část hodnoticí

Čím je tvořena Část plánovací

Zapomenuté heslo?