Chcete-li se podívat na hotové portfolio pro inspiraci, klikněte sem.
Zvol uživatele: (29 portfolií)
Profesní portfolio
Jiří Taufer
Klíčová slova: umělecké vzdělávání, metody reflexe a sebereflexe, Taufer, plán profesního rozvoje
Čím se cítím být
- učitel hry na kytaru a hudební teorie
- ředitel základní umělecké školy
- zakladatel a dirigent dětského orchestru ZUŠKABAND
- zakladatel a dirigent dospělého pěveckého sboru Vox Montana
- organizátor vzdělávacích aktivit pro děti i dospělé
- organizátor a manažer mezinárodních projektů a aktivit
- aktivní hráč na klasickou kytaru a sitar
- hudební skladatel
- lektor – vzdělávání dospělých
- webmaster
- zastupitel města Rýmařov
- podnikatel (Attempo!, EducaTrans s.r.o.)
Všeobecné vzdělání
- mateřská škola
o 1970 - 1973
- základní škola s plaveckým zaměřením
o 1973 – 1981
- Lidová škola umění Pardubice – Polabiny
o 4 roky hry na klavír
- Gymnázium Pardubice – všeobecné studium s rozšířenou matematikou a fyzikou
o 1981 - 1985
Kvalifikační vzdělání
Profesní vzdělávání
- Funkční studium pro ředitele
o 13. 12. 2006 – funkční studium pro ředitele
- Některé certifikáty ze školení (záměrně neuvádím všechny, je to zbytečné):
o 19. 10. 2000 - BOZP
o 25. 2. 2004 - ICT
o 5. 4. 2004 - BOZP
o 20. 10. 2004 - PO
o 22. 11. 2004 - ICT
o 25. 11. 2004 – Hudební nauka trochu jinak
o 14. 4. 2005 – Hudební nauka trochu jinak
o 26. 5. 2005 – školský zákon
o 19. 9. 2005 – pracovní řád
o 9. 2. 2006 – ICT v hudební výchově
o 13. 4. 2006 – Počítače ve škole
o 12. 12. 2006 – BOZP
o 5. 1. 2007 – Pracovně právní vztahy
o 19. 2. 2007 – zákoník práce
o 11. 4. 2007 - ŠVP
o 18. 4. 2007 - Vzdělávání v Dánsku
o 14. 11. 2007 – Právní poradna
o 19. 9. 2008 – Manažerské dovednosti ředitele
o 6. 3. 2009 – Právní poradna
o 4. 5. 2010 - Artprogram
o 29. 1. 2009 – Komunikační a lektorské dovednosti
o 5. 3. 2011 – tvorba ŠVP
o 29. 4. 2011 – Komunikační a lektorské dovednosti
o 6. 5. 2011 – Artprogram 2
o 23. 8. 2011 – Podpora ZUŠ, školení pro lektory
o 7. 1. 20012 – Workshop pro ředitele
o 6. 5. 2012 – monitorovací seminář Comenius
o 11. 10. 2012 – Podpora ZUŠ, lektorování
o 28. 2. 2014 – Facility management
o 29. 8. 2014 – tvorba ŠVP
o 11. 9. 2014 – seminář Comenius
o 19. 9. 2014 – zákon o pedagogických pracovnících
o 8. 1. 2015 – seminář Comenius
o 4. 6. 2015 – monitorovací seminář Comenius
o 9. 9. 2015 – seminář pro schválené projekty
o 28. 9. 2015 – seminář iZUŠ
o 16. 10. 2015 – Nákupní portál MSK
o 30. 9. 2016 –Základní sociální potřeby současných dětí
o 2. 11. 2016 – školení iZUŠ
o 9. 11. 2016 – školení řidičů
o 27. 1. 2017 – Co znamená, když se řekne kvalitní škola? Společné vzdělávání v ZUŠ
o 8. 6. 2017 – školení kprogramu Erasmus+
o 1. 9. 2017 – ŠVP pro zkušené učitele
o 9. 1. 2017 - Structogram
o 25. 1. 2018 – Šablony II pro ZUŠ
o 14. 2. 2018 - Základní obsluha notačního programu Sibelius
o 22. 2. 2018 - English Course in Malta
o 26. 10. 2018 - Společné vzdělávání a základy práce se žáky se speciálními vzdělávacími potřebami na ZUŠ a SUŠ
o 6. 12. 2018 - Erasumus+ Contact making seminar, Dublin, Ireland
o 21. 3. 2019 - Jak správně oddávat aneb co by měl vědět a znát matrikář a každý oddávající
o 9. 5. 2019 – informační seminář o novele vyhlášky o ZUV
o 6. 12. 2019 - Mentorské dovednosti (mentorský výcvik skončil skvělým zjištěním, že mentoringu se nikdy věnovat nebudu :-))
o15. 4. 2021 - Prevence syndromu vyhoření
o 2. 6. 2021 - Ovládněte iZUŠ
o 26. 8. 2021 - Psychologická podpora pedagogů
o 30. 8. 2021 - Improvizace
o 25. 2. 2022 - Práce s trémou
o 6. 12. 2022 - Dávej Kyber! - kurz kybernetické bezpečnosti NÚKIB
o11. 12. 2023 - Umělá inteligence pro učitele
Zaměstnání
- Sanitář v nemocnici Rýmařov (v rámci civilní služby místo základní vojenské služby)
- Učitelská praxe
- Zvláštní škola Trutnov
- Školní rok 1985 – 1986
- Učitel LŠU a ZUŠ Rýmařov
- 1990 – 1995, z toho jsem půl roku pracoval jako zástupce ředitelky ZUŠ Rýmařov.
- Soukromý učitel hry na kytaru v Rýmařově
- 1995 – 2000
- Učitel ZUŠ Bruntál
- 1995 - 2000
- Výkonný umělec – koncerty klasické kytary, výchovné koncerty pro děti s bubeníkem Ivo Batouškem
- Ředitel ZUŠ Rýmařov
- Zvláštní škola Trutnov
- Budu-li k tomu mít příležitost, rád bych přispěl k vytváření a úpravám obecných koncepčních dokumentů, které se týkají uměleckého vzdělávání v ČR:
- Revize Rámcového vzdělávacího programu pro základní umělecké vzdělávání
- Vytváření kariérního řádu pro učitele
- Rád bych našel v Rýmařově budovu, do níž bych školu přestěhoval se všemi obory. Teď jsme umístěni do třech budov a je to velmi nepraktické.
Dovednosti
- Řidičský průkaz B
- Učitel hudby
- klasická kytara
- hudební teorie
- dirigování
- Hudba
- hráč na klasickou kytaru (a příležitostně na sitar)
- člen folkové skupiny Omyl v Liberci
- člen folkové skupiny Bakaláři Olomouc
- člen orchestru Ensemble Damian Olomouc (Tomáš Hanzlík)
- korepetitor Dětské opery Olomouc (Tomáš Hanzlík)
- člen skupiny Encián Krnov
- celovečerní sólové koncerty s klasickou kytarou – autorské i interpretační
- výchovné koncerty s bubeníkem Ivo Batouškem
- Autorská CD
- Noční obrazy
- Skladby pro kytaru
- Založení a vedení dospělého pěveckého sboru Vox Montana v Rýmařově
- Založení a vedení dětského orchestru ZUŠKABAND v Rýmařově
- aranžování hudby především pro potřeby Vox montany a ZUŠKABANDU
- skladatel drobných, především kytarových skladeb
- autor Školy hry na kytaru pro 1. ročník ZUŠ
- hráč na klasickou kytaru (a příležitostně na sitar)
- Webmastering
- znalost práce s redakčním systémem „Joomla!“
- artprogram.cz
- zusrymarov.cz
- spolekzusrymarov.cz
- educatrans.cz
- znalost práce s redakčním systémem „Joomla!“
- Schopnost vzdělávat nejenom děti, ale i dospělé
- Realizoval jsem semináře pro učitele ZUŠ po celé ČR – v rámci EducaTrans s.r.o., v rámci činnosti Národního institutu pro další vzdělávání, v rámci vzdělávacích projektů (Artprogram 1, Artprogram 2, Artprogram 3, ZlinArt, PILOT ZUŠ, SYPO …)
Organizační schopnosti, projektová činnost
- Ředitel základní umělecké školy – běžný chod školy
- Předseda Spolku přátel ZUŠ Rýmařov – běžný chod spolku
- Organizace mezinárodních projektů
- většinou financovaných z programů Euroregionu Praděd, „Norských fondů“, Comenius, Erasmus+ KA1 a KA2 – viz kapitolu MEZINÁRODNÍ AKTIVITY A PROJEKTY
- Organizace vzdělávacích projektů pro učitele základních uměleckých škol
- 2012 – 2015 jsem spoluorganizoval, provozoval webové stránky a hlavně přednášel v rámci tří projektů Artprogram. Projekty spočívaly v organizaci dvoudenních setkávání učitelů ZUŠ především Moravskoslezského kraje, méně pak Zlínského a Olomouckého kraje. Setkávali jsme se buď po školách, nebo po profesích (klavíristé, kytaristi, bubeníci, výtvarníci, herci, tanečníci …) a postupně jsme učitele seznamovali s problematikou prvotní tvorby školních vzdělávacích programů. Setkání byla vždy dvoudenní, aby byl čas i na neformální posezení, které se ukázaly možná ještě důležitější, než samotný seminář.
- V projektech jsem figuroval jako přednášející a organizátor.
- Projekt zaštítil Institut Euroschola a MÚZA – sdružení ZUŠ Moravskoslezského kraje.
- Další projekty
- 2011 – PILOT ZUŠ – projekt Národního institutu pro další vzdělávání, spočívající ve vzdělávání učitelů ZUŠ v souvislosti se zaváděním školních vzdělávacích programů
- 2015 - Pomozte dětem lépe žít
- Po koncertu ZUŠKABANDU v Rýmařově v kapli V Lipkách (v rámci mezinárodního setkání v Rýmařově) mi nabídl majitel nadace „Pomozte dětem žít lépe“ MUDr. Radan Kuča, abych se ucházel o grant v rámci nadace. Z grantu jsme pak financovali koupi čtyř saxofonů.
- 2016 - ZlinArt
- Učitelům ZUŠ Zlínského kraje se tolik zalíbil Artprogram, že ho napodobili, zažádali o podporu a rok se mohli scházet na podobných dvoudenních setkáních. V projektu jsem působil jako jeden z hlavních lektorů.
- 2009 - Projekt Nadace OKD
- Nadace OKD podpořila náš celoškolní všeoborový projekt „Amerika“
- 2016 – 2019 - Portedo
- S kanceláří Portedo spolupracujeme na vzdělávacích aktivitách učitelů ZUŠ
- 2018
- Jsem aktivně zapojen do týmu, který hodnotí školní vzdělávací programy 14 vybraných škol. V týmu jsou kromě mě ještě Bc. Jiří Stárek, PhDr. Jana Mazánková, PhDr. Alexandros Charalambidis, Mgr. Lucie Valentová.
- 2017 – 2019 - APIV - Jedinečností uměleckého výrazu k inkluzivnímu uměleckému vzdělávání
- imuza.upol.cz
- Vzdělávací projekt pro škola a neziskové organizace s tématem zavádění inkluze. Projekt řídí Univerzita Palackého v Olomouci.
- Červen 2018 – dosud – projekt SYPO („Systém podpory profesního rozvoje učitelů a ředitelů“) - http://www.projektsypo.cz/
- Projekt vytváří produkty podporující péči o začínajícího učitele na všech typech škol v ČR. Já působím v týmu jako expert za ZUŠ.
- Projekt organizuje Národní institut pro další vzdělávání.
- Projekt se snaží nahradit kariérní řád, který v ČR bohužel stále není, neboť ho Poslanecká sněmovna neschválila.
- Jsem členem Stálé konference ředitelů v projektu SYPO.
Mezinárodní projekty, zahraniční koncerty, aktivity a stáže
- Koncerty ZUŠKABANDU a Vox montany vzahraničí (koncerty jsem nejenom dirigoval, ale i zorganizoval)
- 4. 2013 – koncert ZUŠKABANDU a Vox montany v německém Zusmarshausenu
- 3. 2014 – koncert ZUŠKABANDU a Vox montany v německém Zusmarshausenu
- 10. 2015 koncert ZUŠKABANDU a Vox montany v italském Arcu
- 11. 2016 koncert ZUŠKABANDU a Vox montany v polském Ozimku
- 10. 2017 koncert ZUŠKABANDU a Vox montany v německém Zeil am Main
- Organizace job shadowingu ve Finsku
- Říjen 2015 – organizoval jsem pro Institut Euroschola job shadowing pro 20 učitelů v Helsinkách a Nurmijärvi ve Finsku.
- Mezinárodní projekty
- 2005 - Projekt s Gymnáziem Rýmařov v Litvě – Panemunská škola ve městě Alytus
- 2007 – Projekt ZUŠ Rýmařov s Gymnáziem Rýmařov a ZUŠ Krnov v Itálii – Mapello
- Děti se zapojily do mezinárodního orchestru vedeného italským dirigentem
- 2007 – Aalesund, Ostrava, Rýmařov, Frenštát pod Radhoštěm
- Společně s norským učitelem Oskarem Skulstadem jsem realizoval dvouletý projekt, který spočíval v návštěvě a ukázkových hodinách českých učitelů ZUŠ v Norsku a norských učitelů v ČR. Součástí projektu byla i konference v ostravské konzervatoři.
- Dobré ráno s Českou televizí
- 2007 – společně s Gymnáziem Rýmařov jsem zorganizoval setkání litevských a českých studentů v Rýmařově
- 2008 – v rámci českopolského mikroprojektu v rámci Euroregionu Praděd jsem zorganizoval výměnné pobyty mezi ZUŠ Rýmařov a Gymnazjem Prudnik
- 2008 - Projekt s Gymnáziem Rýmařov v Litvě – Panemunská škola ve městě Alytus
- 2009 – účast ZUŠ Rýmařov v polském Prudniku v rámci projektu Eurotrakt
- 2011 – 2013 – projekt „Wanderung“
- Projektu se účastnily školy: ZUŠ Rýmařov, Staatliche Realschule Zusmarshausen (Německo), Inkılap Lisesi (Izmit - Turecko), Zespół Szkół Licealnych im. B. Chrobrego / Technikum nr 2 w Leżajsku (Polsko), COLEGIUL NATIONAL "ELENA CUZA" (Craiova – Rumunsko), Liceo Classico "Alfredo Oriani" (Corato – Itálie)
- V rámci projektu proběhly návštěvy učitelů a žáků všech partnerských škol ve všech partnerských zemích. Téma projektu bylo „putování“ v jakékoli podobě. Cílem projektu bylo především setkávání mladých lidí, rozvoj prezentačních a komunikačních dovedností.
- 2012 – týdenní stáž v Helsinkách a Turku (Finsko) v rámci projektu Artprogram. Šlo o návštěvu 15 učitelů ZUŠ Rýmařov, Frenštát pod Radhoštěm a Ostrava Mariánské Hory na ministerstvu školství a ve vybraných školách.
- 2013 – 2015 – projekt Networks
- Partnerskými školami byly: ZUŠ Rýmařov (ČR), Staatliche Realschule Zusmarshausen (Německo), Γυμνάσιο Προσοτσάνης - Gymnasium of Prosotsani (Řecko), ŞEHİT ÖĞRETMEN ORHAN GÖK ANADOLU LİSESİ (Kadirli – Turecko), ZENDENSINO - COOPERATIVA DE ENSINO IPRL (Fão Esposende - Portugalsko)
- V rámci projektu proběhla setkání všech parterů v každé partnerské škole. Smyslem projektu bylo „síťování“ mladých lidí, rozvoj prezentace, komunikace.
- 2013 – „From Dropout to Inclusion“ – česko – rumunský projekt řízený Moravskoslezským krajem. V rámci něho byli učitelé ZUŠ Rýmařov dvakrát v Rumunsku. Já jsem organizoval jedno ze čtyř setkání v ČR, ostatních jsem se účastnil.
- 2015 - 2017 – projekt v rámci programu Erasmus+ KA2 „Feel the Spirit of a Modern Europe - Bringing Entrepreneurship into Schools“.
- Partnerské školy: ZUŠ Rýmařov, Staatliche Realschule – Meitingen (Německo), Istituto di istruzione superiore Carlo Levi – Portici (Itálie,) Zespol Szkol Licealnych im.B.Chrobrego w Lezajsku (Polsko), škola v Kosgodě (Srí Lanka)
- V rámci projektu jsme uskutečnili devět setkání – po dvou v partnerských školách + návštěva partnerské školy v Kosgodě na Srí Lance. Setkání v ČR vždy leželo organizačně na mně. Setkání se vždy účastnili učitelé ZUŠ Rýmařov a vybraní žáci.
- Jádrem projektu bylo vytvoření fiktivní studentské firmy, která svou činností podporovala školu na Srí Lance zcela zničenou v roce 2004 vlnou tsunami.
- Reportáž v televizi Polar
- 2018 – 2019 – projekt v rámci programu Erasmus+ KA1
- Já a tři moje kolegyně ze ZUŠ Rýmařov vycestovali do Itálie, Malty a Rakouska na kurz dle vlastního výběru – šlo o kurzy angličtiny a výtvarné a hudební vzdělávání.
- Listopad 2019 – česko-polský koncert pěveckých sborů – Rýmařov (Vox Montana, Chór na obcasach (Ozimek)
- Koncert k oslavám 30. výročí Sametové revoluce
- 2019 – 2021 projekt s partnerskými školami v Německu, Švédsku a Irsku – „Creativity Takes Courage: Discovering Europe through the Arts“
Lektorská činnost
- Jsem externím spolupracovníkem Národního institutu pro další vzdělávání (nově Národního pedagogického institutu ČR).
- Působím jako lektor především v souvislosti se školním vzdělávacím programem v ZUŠ.
- Účastním se vzdělávání v rámci modulu „Zkušený učitel“.
- V rámci projektu SYPO
- Vedení vzdělávání ředitelů – workshopy a konzultace pro ředitele
- spoluauotr Modelu systému podpory začínajících učitelů
- člen realizačního týmu Pilotáže a Implementace
- člen pracovní skupiny zpracovávající Standard studia ředitelů
- člen Stálé konference ředitelů
- Působil jsem několik let jako hlavní lektor projektů Artprogram a ZlinArt – viz kapitolu Organizační schopnosti, projektová činnost
- Působím jako lektor v rámci firmy EducaTrans s.r.o. – především na základních uměleckých školách
Podnikatelská činnost
- V 90. letech jsem založil firmu Attempo, v rámci jejíž činnosti jsem vydal svou Školu hry na kytaru pro začátečníky, některé učební pomůcky pro žáky hry na kytaru a dvě autorská CD se skladbami pro kytaru – „Noční obrazy“ a „Skladby pro kytaru“.
- Školu hry na kytaru pro začátečníky jsem vydal za finanční podpory Vladimíra Erbena (firma „ECO – Metal recycling“)
- Firmu jsem dlouho neprovozoval, v roce 2017 jsem její činnost přerušil na 60 let.
- V roce 2017 jsem s Mgr. Hynkem Böhmem, Ph.D. založil firmu Educatrans s.r.o., v rámci jejíž činnosti se věnujeme vzdělávacím aktivitám učitelů všech typů škol v ČR.
- Svému podnikání v rámci EducaTrans s.r.o. se chci věnovat prozatím okrajově – moje současná práce mě zaměstnává víc než dost. V tuto chvíli je to pro mě především příprava toho, čemu se budu věnovat pravděpodobně až v důchodu.
Autorství učebních pomůcek a didaktického materiálu
- Škola hry na kytaru pro 1. ročník ZUŠ
- Autorem obalu je Roman Karel.
- Didaktické pomůcky pro správné postavení rukou při hře na klasickou kytaru
- Didaktické hry pro hudební nauku – pexesa, Citadela, křížová bitva …
- Počítačové hudebně teoretické pexeso – vytvořené s RNDr. Hynkem Mlnaříkem, Ph.D.
- Autorské instruktivní skladby pro klasickou kytaru
- Hudební pohádky pro děti - odkaz
- Jsem autorem a organizátorem výtvarné výstavy „Dějiny hudby v dětských komiksech a obrázcích“, kterou podpořil Zdeněk Svěrák
Galerie výstavy "Dějiny hudby v děstkých comicsech a obrázcích"
Skladatelská činnost
- Přednesové koncertní skladby pro kytary, flétnu
- (přebaly k oběma deskám vytvořil Roman Karel)
- CD Noční obrazy
- Nahráno s Monikou Duarte Štreitovou, ArtDr. V Českém rozhlase v Ostravě v roce 1995
- Odkaz na noty
- nahrávky
- CD Skladby pro kytaru
- Skladby pro kytary vytvořené s Mgr. Ivo Šauerem, DiS.
Spoluautorství rámcového vzdělávacího programu pro základní umělecké vzdělávání
- Jsem spoluautorem především koncepce Rámcového vzdělávacího programu pro základní umělecké vzdělávání.
- Pod mým vedením se ZUŠ Rýmařov stala pilotní školou tvorby nejdříve rámcového vzdělávacího programu, později školního vzdělávacího programu.
- Cítím se být zodpovědný za to, že školní vzdělávací programy v ZUŠ nejsou jenom formální dokumenty, ale že se podle nich skutečně učí. Proto jsem stále aktivní při lektorování seminářů pro učitele ZUŠ právě v souvislosti se školními vzdělávacími programy.
Publikační činnost
- Řízení školy, Speciál pro ZUŠ
- Článek o stáži ve škole na Srí Lance
- Josef Raabe
- Aktualizace školního vzdělávacího programu v ZUŠ
- Škola hry na kytaru pro 1. ročník ZUŠ
- CD Noční obrazy
- CD Skladby pro kytaru
- V rámci projektu SYPO – spoluautorství textu Modelu systému podpory začínajících učitelů
Ocenění
- 28. března 2018 jsem byl oceněný hejtmanem Moravskoslezského kraje za dlouholetou projektovou činnost a mezinárodní aktivity ZUŠ Rýmařov.
- 1994
- Ocenění Ministerstvem školství, mládeže a tělovýchovy v soutěži „Pedagogická tvořivost“ za práce „Kdo si hraje rád“ (didaktické pomůcky pro výuku hry na kytaru), „Kytarovou školu pro 1. a 2. ročník ZUŠ“ a didaktickou pomůcku „Kytarela“.
Členství v zastupitelstvu města Rýmařov
- Pro volební období 2014 – 2018 jsem byl zvolen zastupitelem města Rýmařov, jsem členem školské komise a předsedou komise pro mezinárodní vztahy a cestovní ruch.
- Pro volební období 2018 – 2022 jsem byl znovuzvolen zastupitelem města Rýmařov, jsem členem školské komise a předsedou komise pro mezinárodní vztahy a cestovní ruch.
- Rád bych byl opětovně zvolen do zastupitelstva města Rýmařov, neboť to vnímám jako součást své práce ředitele školy. Navíc z toho, co umím, nemusí profitovat pouze moje škola, ale i celé město.
Další aktivity
- 2. 5. 2008 Reportáž o ZUŠ Rýmařov v Českém rozhlase Ostrava s Mgr. Pavlou Kovalovou
- Od roku 2016 působím jako člen Umělecké rady MÚZA – sdružení základních uměleckých škol Moravskoslezského kraje a organizuji pro ředitele pravidelná setkávání.
- Jsem neformálním členem neformálního sdružení ředitelů ZUŠ nazvaného „KEŘ“ (Kruh elastických ředitelů), který vznikl z iniciativy ředitele ZUŠ Bílovec Ondřeje Langra. Cílem činnosti KEŘe je pravidelné setkávání ředitelů ZUŠ pokaždé v jiné škole a předávání zkušeností, inspirace.
- Jsem předseda Spolku přátel ZUŠ Rýmařov.
- Od roku 2019 jsem oddávající matričního území Rýmařov.
- Od 2. 5. 2019 jsem byl jmenován členem Stále konference ředitelů.
Znalost cizího jazyka
- Angličtina – C1
Řízení a koncepce školy (ZUŠ Rýmařov)
- Do funkce jsem byl jmenován 1. srpna 2000.
- Věnuji se běžnému provozu školy, úspěšně rozvoji měkkých dovedností sebe i svých koelgů.
- Jako svůj velký dluh vůči kolegům, škole a hlavně vůči dětem vnímám nevyhovující podmínky v budovách, v nichž ZUŠ Rýmařov sídlí.
Různé
Distanční vzdělávání v době pandemie covidu-19
Od března 2020 minimálně do června 2021 byly s menšími a chaotickými přestávkami zavřené školy v České republice.
Za největší úspěch jako ředitele ZUŠ Rýmařov v letech 2020 a 2021 považuji, že se mi ZUŠ Rýmařov v době distanční výuce nerozpadla pod rukama. Naopak, naše škola fungovala naprosto příkladně.
Zde jsou reakce některých rodičů:
- Dobrý den , včera jsem byla s dcerou Aničkou na přijímačkách v Krnově na ,,pajdák,, . Když odcházela z talentovek z hudebky ,tak zkušební komise ,samí muži ,učitelé , Vás , pane řediteli od dcery nechávají pozdravovat . Tak vyřizujeme pozdrav a máme radost ,že náš ředitel p. Taufer je oblíbený a známý široko daleko a populární jako kdysi bylo třeba Beatles , bylo to i pro nás příjemné a jsem pyšná ,že dcera chodila do Vaší školy a měla možnost ,,poznat,, a naučit se a je za Vámi vidět kus pořádné práce a že to má smysl ,vedete to opravdu dobře .
-
Dobrý den pane řediteli, i já bych Vám chtěla moc poděkovat za skvělé zvládnutí online výuky, a to jak v oblasti organizační, tak výukové. Skvělé byly Vaše maily, ve kterých jste nás průběžně informoval o vývoji výuky - kdy bude či nebude otevřeno, abychom se nemuseli, my rodiče, dlouze probírat informacemi z vlády a věděli kdy a jak dítě ne-posílat do školy. Moc bych Vám chtěla poděkovat za Váš klidný přístup v online výuce nauky a taktéž klidnou výuku p,. uč. xxxxxx, kdy Vojta netrpěl stresem či nudou a i v tomto "nešťastném" roce udělal velký pokrok. Přesvědčili jste nás, že se děti dají vzdělávat i přes překážky, které nám život přináší.
-
Ahoj, děkuji a přeji vše dobré, hlavně dobrou náladu a pozitivní myšlení, které tě očividně neopouští.
-
Dobrý den, pane Taufere, také vám moc děkuji za veškerou pomoc a ochotu při výuce. Dcera již příštím rokem ZUŠ navštěvovat nebude, ale v předchozích letech byla ve vaši škole moc spokojená. Ať šlo o taneční, výtvarný nebo hudební obor. Dle mého ji daly tyto kroužky opravdu moc do života,našla si svůj směr a rozšířila si obzor. Poskytujete dětem a rodičům velkou oporu a toho si opravdu vážím.
Balanční kruh
90% | Všeobecné vzdělání |
100% | Kvalifikační vzdělání |
50% | Profesní vzdělávání |
100% | Zaměstnání |
90% | Dovednosti |
70% | Organizační schopnosti, projektová činnost |
50% | Mezinárodní projekty, zahraniční koncerty, aktivity a stáže |
50% | Lektorská činnost |
100% | Podnikatelská činnost |
60% | Autorství učebních pomůcek a didaktického materiálu |
100% | Skladatelská činnost |
100% | Spoluautorství rámcového vzdělávacího programu pro základní umělecké vzdělávání |
20% | Publikační činnost |
100% | Ocenění |
50% | Členství v zastupitelstvu města Rýmařov |
100% | Další aktivity |
95% | Znalost cizího jazyka |
80% | Řízení a koncepce školy (ZUŠ Rýmařov) |
100% | Různé |
100% | Distanční vzdělávání v době pandemie covidu-19 |
Komentáře k balančnímu kruhu
Všeobecné vzdělání
- Ve výši dosaženého vzdělání mi chybí PhDr., doc., prof.
- To jsou ale tituly, které mi k ničemu nejsou a vůbec mi nechybí.
- V reálném vzdělání mi chybí
- lepší právní povědomí o školské legislativě, tady je vždy se co učit
- povědomí o legislativě v oblasti bezpečnosti práce
- povědomí o moderních metodách vedení školy – leadership, mentoring, coaching, time management …
- informace a náměty pro práci s grouparovými systémy podobné MS Outlooku, Linuxového Kontaktu, Office 365 či Google Apps
- chybí mi naučit se pracovat s vlastním stresem
- Chci se vzdělat v hlasové výchově.
- dirigování
Zaměstnání
- K plné spokojenosti mi ještě něco chybí:
- Rád bych našel v Rýmařově budovu, do níž bych školu přestěhoval se všemi obory. Teď jsme umístěni do třech budov a je to velmi nepraktické.
- Potřebuji sám sebe vzdělat v oblastech, jako jsou leadership, mentoring, coaching atd.
Dovednosti
- Hodnocení vychází z přesvědčení, že při mém současném pracovním vytížení už není možné, abych se udržoval v takové hráčské kondici jako dříve. Domnívám se, že ve hře na klasickou kytaru jsem dokázal dosáhnout skvělých výsledků, nyní je třeba se věnovat dalším činnostem.
- Rád bych se ale zdokonalil v dirigentských dovednostech.
- Též schopnosti upravovat hudbu pro soubory a dovednosti s notačním programem Sibelius bych rád zkvalitnil.
- Rád bych se věnoval studiu redakčního systému Joomla! a zdokonalil se ve výrobě webových stránek.
Mezinárodní projekty, zahraniční koncerty, aktivity a stáže
- Mezinárodním aktivitám se v rámci ZUŠ Rýmařov věnuji více než 15 let. Cítím se poněkud unavený, chtěl bych si především od mezinárodních projektů poněkud oddechnout. Své schopnosti komunikovat a organizovat mezinárodní události bych rád využil spíš při práci dirigenta ZUŠKABANDU a Vox montany a při práci zastupitele města Rýmařov (pokud budu v příštích volbách znovu zvolen).
Lektorská činnost
- Lektorské činnosti se chci určitě věnovat dále. Je to něco, co mě profesně neustále obohacuje, neboť mi to nutí třídit si myšlenky, vyměňovat zkušenosti s jinými, umožňuje mi to setkávat se s kolegy z jiných škol. Je ale pravda, že to není moje zaměstnání a je tím pádem pro mě možné věnovat se této činnosti spíše okrajově.
Podnikatelská činnost
- Vzhledem k mému pracovnímu vytížení mi na podnikání moc času ani síly nezbývá. Přesto bych se své firmě rád v budoucnu věnoval více – jednak je to pojistka pro případ ztráty zaměstnání, jednak je to něco, čemu se chci věnovat v důchodu.
Spoluautorství rámcového vzdělávacího programu pro základní umělecké vzdělávání
- Jako spoluautor Rámcového vzdělávacího programu pro základní umělecké vzdělávání cítím odpovědnost za to, aby tento dokument nebyl pouze formální, ale aby byl skutečně používaný a živý. Rád bych se proto podílel na jeho průběžné aktualizaci.
- Českému školství zoufale chybí kariérní systém. Při prvním pokusu ho zavést, Poslanecká sněmovna kariérní řád zamítla. V současné chvíli není zavádění kariérního systému na pořadu dne, ale až bude, rád bych se toho účastnil. Prozatím mám možnost v tomto smyslu pracovat pouze v rámci projektu SYPO, který vytváří materiály pro začínající učitele.
Publikační činnost
- Publikační činnost se po ředitelích ZUŠ moc nevyžaduje. Přesto – budu-li někdy pomýšlet na praxi učitele na VŠ, bude publikační činnost zřejmě podstatná.
Znalost cizího jazyka
- Je zde uvedeno 100% proto, že na víc, než na plynulou angličtinu ve svém věku a vzhledem k mému evidentně malému nadání na jazyky už asi nemohu pomýšlet. Rád bych si osvojil alespoň základy němčiny či francouzštiny, ale skutečně mi na to nezbývá čas, schopnosti a ani síly – možná v důchodu …
Řízení a koncepce školy (ZUŠ Rýmařov)
- Jako velký dluh vůči kolegům, škole a hlavně vůči dětem vnímám nevyhovující podmínky v budovách, v nichž ZUŠ Rýmařov sídlí.
- Velký problém též představuje fakt, že ZUŠ Rýmařov je zřízena jako příspěvková organizace Moravskoslezského kraje, ale sídlí v budovách města.
Část plánovací
Zaměstnání
- Budu-li k tomu mít příležitost, rád bych přispěl k vytváření a úpravám obecných koncepčních dokumentů, které se týkají uměleckého vzdělávání v ČR:
- Revize Rámcového vzdělávacího programu pro základní umělecké vzdělávání
- Vytváření kariérního řádu pro učitele
- Rád bych našel v Rýmařově budovu, do níž bych školu přestěhoval se všemi obory. Teď jsme umístěni do třech budov a je to velmi nepraktické.
Podnikatelská činnost
- Svému podnikání v rámci EducaTrans s.r.o. se chci věnovat prozatím okrajově – moje současná práce mě zaměstnává víc než dost. V tuto chvíli je to pro mě především příprava toho, čemu se budu věnovat pravděpodobně až v důchodu.
Členství v zastupitelstvu města Rýmařov
- Rád bych byl opětovně zvolen do zastupitelstva města Rýmařov, neboť to vnímám jako součást své práce ředitele školy. Navíc z toho, co umím, nemusí profitovat pouze moje škola, ale i celé město.