Přehled portfolií

Filtrovat portfolia podle klíčových slov (více hledaných pojmů oddělte čárkami):

Chcete-li se podívat na hotové portfolio pro inspiraci, klikněte sem.

Zvol uživatele: (26 portfolií)

Profesní portfolio

Jiří Taufer

Klíčová slova: umělecké vzdělávání, metody reflexe a sebereflexe, Taufer, plán profesního rozvoje
Datum vytvoření:
2. 7. 2018
Datum poslední změny:
14. 12. 2023
Bydliště:
U Rybníka 15, 795 01 Rýmařov
Telefon:
739 345 508
E-mail:
jiri@tauferovi.cz, jiri.taufer@zusrymarov.cz
Narozen(a):
27. 1. 1967
Rodinný stav/děti:
ženatý, dvě děti

Čím se cítím být

  • učitel hry na kytaru a hudební teorie
  • ředitel základní umělecké školy
  • zakladatel a dirigent dětského orchestru ZUŠKABAND
  • zakladatel a dirigent dospělého pěveckého sboru Vox Montana
  • organizátor vzdělávacích aktivit pro děti i dospělé
  • organizátor a manažer mezinárodních projektů a aktivit
  • aktivní hráč na klasickou kytaru a sitar
  • hudební skladatel
  • lektor – vzdělávání dospělých
  • webmaster
  • zastupitel města Rýmařov
  • podnikatel (Attempo!, EducaTrans s.r.o.)

Všeobecné vzdělání

- mateřská škola

o 1970 - 1973

- základní škola s plaveckým zaměřením

o 1973 – 1981

- Lidová škola umění Pardubice – Polabiny

o 4 roky hry na klavír

- Gymnázium Pardubice – všeobecné studium s rozšířenou matematikou a fyzikou

o 1981 - 1985

0

Kvalifikační vzdělání

- Univerzita Palackého v Olomouci – studium Učitelství pro 1. stupeň základní školy s rozšířenou hudební výchovou

o 1986 - 1990

o diplom

Získání titulu Mgr.

- Ostravská univerzita v Ostravě – doktorské studium Teorie hudby a pedagogika

o 1998 – 2005

o diplom

o Získání titulu Ph.D.

 

Profesní vzdělávání

- Funkční studium pro ředitele

o 13. 12. 2006 – funkční studium pro ředitele

- Některé certifikáty ze školení (záměrně neuvádím všechny, je to zbytečné):

o 19. 10. 2000 - BOZP

o 25. 2. 2004 - ICT

o 5. 4. 2004 - BOZP

o 20. 10. 2004 - PO

o 22. 11. 2004 - ICT

o 25. 11. 2004 – Hudební nauka trochu jinak

o 14. 4. 2005 – Hudební nauka trochu jinak

o 26. 5. 2005 – školský zákon

o 19. 9. 2005 –  pracovní řád

o 9. 2. 2006 – ICT v hudební výchově

o 13. 4. 2006 – Počítače ve škole

o 12. 12. 2006 – BOZP

o 5. 1. 2007 – Pracovně právní vztahy

o 19. 2. 2007 – zákoník práce

o 11. 4. 2007 - ŠVP

o 18. 4. 2007 - Vzdělávání v Dánsku

o 14. 11. 2007 – Právní poradna

o 19. 9. 2008 – Manažerské dovednosti ředitele

o 6. 3. 2009 – Právní poradna

o 4. 5. 2010 - Artprogram

o 29. 1. 2009 – Komunikační a lektorské dovednosti

o 5. 3. 2011 – tvorba ŠVP

o 29. 4. 2011 – Komunikační a lektorské dovednosti

o 6. 5. 2011 – Artprogram 2

o 23. 8. 2011 – Podpora ZUŠ, školení pro lektory

o 7. 1. 20012 – Workshop pro ředitele

o 6. 5. 2012 – monitorovací seminář Comenius

o 11. 10. 2012 – Podpora ZUŠ, lektorování

o 28. 2. 2014 – Facility management

o 29. 8. 2014 – tvorba ŠVP

o 11. 9. 2014 – seminář Comenius

o 19. 9. 2014 – zákon o pedagogických pracovnících

o 8. 1. 2015 – seminář Comenius

o 4. 6. 2015 – monitorovací seminář Comenius

o 9. 9. 2015 – seminář pro schválené projekty

o 28. 9. 2015 – seminář iZUŠ

o 16. 10. 2015 – Nákupní portál MSK

o 30. 9. 2016 –Základní sociální potřeby současných dětí

o 2. 11. 2016 – školení iZUŠ

o 9. 11. 2016 – školení řidičů

o 27. 1. 2017 – Co znamená, když se řekne kvalitní škola? Společné vzdělávání v ZUŠ

o 8. 6. 2017 – školení kprogramu Erasmus+

o 1. 9. 2017 – ŠVP pro zkušené učitele

o 9. 1. 2017 - Structogram

o 25. 1. 2018 – Šablony II pro ZUŠ

o 14. 2. 2018 - Základní obsluha notačního programu Sibelius

o 22. 2. 2018 - English Course in Malta

o 26. 10. 2018 - Společné vzdělávání a základy práce se žáky se speciálními vzdělávacími potřebami na ZUŠ a SUŠ

o 6. 12. 2018 - Erasumus+ Contact making seminar, Dublin, Ireland

o 21. 3. 2019 - Jak správně oddávat aneb co by měl vědět a znát matrikář a každý oddávající

o 9. 5. 2019 – informační seminář o novele vyhlášky o ZUV

        o 6. 12. 2019 - Mentorské dovednosti (mentorský výcvik skončil skvělým zjištěním, že mentoringu se nikdy věnovat nebudu :-))

        o15. 4. 2021 - Prevence syndromu vyhoření

        o 2. 6. 2021 - Ovládněte iZUŠ

        o 26. 8. 2021 - Psychologická podpora pedagogů

        o 30. 8. 2021 - Improvizace

        o 25. 2. 2022 - Práce s trémou

        o 6. 12. 2022 - Dávej Kyber! - kurz kybernetické bezpečnosti NÚKIB

        o11. 12. 2023 - Umělá inteligence pro učitele

Zaměstnání

  • Budu-li k tomu mít příležitost, rád bych přispěl k vytváření a úpravám obecných koncepčních dokumentů, které se týkají uměleckého vzdělávání v ČR:
    • Revize Rámcového vzdělávacího programu pro základní umělecké vzdělávání
    • Vytváření kariérního řádu pro učitele
  • Rád bych našel v Rýmařově budovu, do níž bych školu přestěhoval se všemi obory. Teď jsme umístěni do třech budov a je to velmi nepraktické.

Dovednosti

  • Řidičský průkaz B
  • Učitel hudby
    • klasická kytara
    • hudební teorie
    • dirigování
  • Hudba
    • hráč na klasickou kytaru (a příležitostně na sitar)
      • člen folkové skupiny Omyl v Liberci
      • člen folkové skupiny Bakaláři Olomouc
      • člen orchestru Ensemble Damian Olomouc (Tomáš Hanzlík)
      • korepetitor Dětské opery Olomouc (Tomáš Hanzlík)
      • člen skupiny Encián Krnov
      • celovečerní sólové koncerty s klasickou kytarou – autorské i interpretační
      • výchovné koncerty s bubeníkem Ivo Batouškem
      • Autorská CD
        • Noční obrazy
        • Skladby pro kytaru
      • Založení a vedení dospělého pěveckého sboru Vox Montana v Rýmařově
      • Založení a vedení dětského orchestru ZUŠKABAND v Rýmařově
      • aranžování hudby především pro potřeby Vox montany a ZUŠKABANDU
      • skladatel drobných, především kytarových skladeb
      • autor Školy hry na kytaru pro 1. ročník ZUŠ
  • Webmastering
    • znalost práce s redakčním systémem „Joomla!“
  • Schopnost vzdělávat nejenom děti, ale i dospělé
    • Realizoval jsem semináře pro učitele ZUŠ po celé ČR – v rámci EducaTrans s.r.o., v rámci činnosti Národního institutu pro další vzdělávání, v rámci vzdělávacích projektů (Artprogram 1, Artprogram 2, Artprogram 3, ZlinArt, PILOT ZUŠ, SYPO …)

Organizační schopnosti, projektová činnost

  • Ředitel základní umělecké školy – běžný chod školy
  • Předseda Spolku přátel ZUŠ Rýmařov – běžný chod spolku
  • Organizace mezinárodních projektů
    • většinou financovaných z programů Euroregionu Praděd, „Norských fondů“, Comenius, Erasmus+ KA1 a KA2 – viz kapitolu MEZINÁRODNÍ AKTIVITY A PROJEKTY
  • Organizace vzdělávacích projektů pro učitele základních uměleckých škol
    • 2012 – 2015 jsem spoluorganizoval, provozoval webové stránky a hlavně přednášel v rámci tří projektů Artprogram. Projekty spočívaly v organizaci dvoudenních setkávání učitelů ZUŠ především Moravskoslezského kraje, méně pak Zlínského a Olomouckého kraje. Setkávali jsme se buď po školách, nebo po profesích (klavíristé, kytaristi, bubeníci, výtvarníci, herci, tanečníci …) a postupně jsme učitele seznamovali s problematikou prvotní tvorby školních vzdělávacích programů. Setkání byla vždy dvoudenní, aby byl čas i na neformální posezení, které se ukázaly možná ještě důležitější, než samotný seminář.
    • V projektech jsem figuroval jako přednášející a organizátor.
    • Projekt zaštítil Institut Euroschola a MÚZA – sdružení ZUŠ Moravskoslezského kraje.
  • Další projekty
    • 2011 – PILOT ZUŠ – projekt Národního institutu pro další vzdělávání, spočívající ve vzdělávání učitelů ZUŠ v souvislosti se zaváděním školních vzdělávacích programů
    • 2015 - Pomozte dětem lépe žít
      • Po koncertu ZUŠKABANDU v Rýmařově v kapli V Lipkách (v rámci mezinárodního setkání v Rýmařově) mi nabídl majitel nadace „Pomozte dětem žít lépe“ MUDr. Radan Kuča, abych se ucházel o grant v rámci nadace. Z grantu jsme pak financovali koupi čtyř saxofonů.
    • 2016 - ZlinArt
      • Učitelům ZUŠ Zlínského kraje se tolik zalíbil Artprogram, že ho napodobili, zažádali o podporu a rok se mohli scházet na podobných dvoudenních setkáních. V projektu jsem působil jako jeden z hlavních lektorů.
    • 2009 - Projekt Nadace OKD
      • Nadace OKD podpořila náš celoškolní všeoborový projekt „Amerika“
    • 2016 – 2019 - Portedo
      • S kanceláří Portedo spolupracujeme na vzdělávacích aktivitách učitelů ZUŠ
      • 2018
        • Jsem aktivně zapojen do týmu, který hodnotí školní vzdělávací programy 14 vybraných škol. V týmu jsou kromě mě ještě Bc. Jiří Stárek, PhDr. Jana Mazánková, PhDr. Alexandros Charalambidis, Mgr. Lucie Valentová.
      • 2017 – 2019 - APIV - Jedinečností uměleckého výrazu k inkluzivnímu uměleckému vzdělávání
        • imuza.upol.cz
        • Vzdělávací projekt pro škola a neziskové organizace s tématem zavádění inkluze. Projekt řídí Univerzita Palackého v Olomouci.
      • Červen 2018 – dosud – projekt SYPO („Systém podpory profesního rozvoje učitelů a ředitelů“) - http://www.projektsypo.cz/
        • Projekt vytváří produkty podporující péči o začínajícího učitele na všech typech škol v ČR. Já působím v týmu jako expert za ZUŠ.
        • Projekt organizuje Národní institut pro další vzdělávání.
        • Projekt se snaží nahradit kariérní řád, který v ČR bohužel stále není, neboť ho Poslanecká sněmovna neschválila.
        • Jsem členem Stálé konference ředitelů v projektu SYPO.

Mezinárodní projekty, zahraniční koncerty, aktivity a stáže

  • Koncerty ZUŠKABANDU a Vox montany vzahraničí (koncerty jsem nejenom dirigoval, ale i zorganizoval)
    • 4. 2013 – koncert ZUŠKABANDU a Vox montany v německém Zusmarshausenu
    • 3. 2014 – koncert ZUŠKABANDU a Vox montany v německém Zusmarshausenu
    • 10. 2015 koncert ZUŠKABANDU a Vox montany v italském Arcu
    • 11. 2016 koncert ZUŠKABANDU a Vox montany v polském Ozimku
    • 10. 2017 koncert ZUŠKABANDU a Vox montany v německém Zeil am Main
  • Organizace job shadowingu ve Finsku
    • Říjen 2015 – organizoval jsem pro Institut Euroschola job shadowing pro 20 učitelů v Helsinkách a Nurmijärvi ve Finsku.
  • Mezinárodní projekty
    • 2005 - Projekt s Gymnáziem Rýmařov v Litvě – Panemunská škola ve městě Alytus
    • 2007 – Projekt ZUŠ Rýmařov s Gymnáziem Rýmařov a ZUŠ Krnov v Itálii – Mapello
      • Děti se zapojily do mezinárodního orchestru vedeného italským dirigentem
    • 2007 – Aalesund, Ostrava, Rýmařov, Frenštát pod Radhoštěm
      • Společně s norským učitelem Oskarem Skulstadem jsem realizoval dvouletý projekt, který spočíval v návštěvě a ukázkových hodinách českých učitelů ZUŠ v Norsku a norských učitelů v ČR. Součástí projektu byla i konference v ostravské konzervatoři.
      • Dobré ráno s Českou televizí
    • 2007 – společně s Gymnáziem Rýmařov jsem zorganizoval setkání litevských a českých studentů v Rýmařově
    • 2008 – v rámci českopolského mikroprojektu v rámci Euroregionu Praděd jsem zorganizoval výměnné pobyty mezi ZUŠ Rýmařov a Gymnazjem Prudnik
    • 2008 - Projekt s Gymnáziem Rýmařov v Litvě – Panemunská škola ve městě Alytus
    • 2009 – účast ZUŠ Rýmařov v polském Prudniku v rámci projektu Eurotrakt
    • 2011 – 2013 – projekt „Wanderung“
      • Projektu se účastnily školy: ZUŠ Rýmařov, Staatliche Realschule Zusmarshausen (Německo), Inkılap Lisesi (Izmit - Turecko), Zespół Szkół Licealnych im. B. Chrobrego / Technikum nr 2 w Leżajsku (Polsko), COLEGIUL NATIONAL "ELENA CUZA" (Craiova – Rumunsko), Liceo Classico "Alfredo Oriani" (Corato – Itálie)
      • V rámci projektu proběhly návštěvy učitelů a žáků všech partnerských škol ve všech partnerských zemích. Téma projektu bylo „putování“ v jakékoli podobě. Cílem projektu bylo především setkávání mladých lidí, rozvoj prezentačních a komunikačních dovedností.
    • 2012 – týdenní stáž v Helsinkách a Turku (Finsko) v rámci projektu Artprogram. Šlo o návštěvu 15 učitelů ZUŠ Rýmařov, Frenštát pod Radhoštěm a Ostrava Mariánské Hory na ministerstvu školství a ve vybraných školách.
    • 2013 – 2015 – projekt Networks
      • Partnerskými školami byly: ZUŠ Rýmařov (ČR), Staatliche Realschule Zusmarshausen (Německo), Γυμνάσιο Προσοτσάνης - Gymnasium of Prosotsani (Řecko), ŞEHİT ÖĞRETMEN ORHAN GÖK ANADOLU LİSESİ (Kadirli – Turecko), ZENDENSINO - COOPERATIVA DE ENSINO IPRL (Fão Esposende - Portugalsko)
      • V rámci projektu proběhla setkání všech parterů v každé partnerské škole. Smyslem projektu bylo „síťování“ mladých lidí, rozvoj prezentace, komunikace.
    • 2013 – „From Dropout to Inclusion“ – česko – rumunský projekt řízený Moravskoslezským krajem. V rámci něho byli učitelé ZUŠ Rýmařov dvakrát v Rumunsku. Já jsem organizoval jedno ze čtyř setkání v ČR, ostatních jsem se účastnil.
    • 2015 - 2017 – projekt v rámci programu Erasmus+ KA2 „Feel the Spirit of a Modern Europe - Bringing Entrepreneurship into Schools“.
      • Partnerské školy: ZUŠ Rýmařov, Staatliche Realschule – Meitingen (Německo), Istituto di istruzione superiore Carlo Levi – Portici (Itálie,) Zespol Szkol Licealnych im.B.Chrobrego w Lezajsku (Polsko), škola v Kosgodě (Srí Lanka)
      • V rámci projektu jsme uskutečnili devět setkání – po dvou v partnerských školách + návštěva partnerské školy v Kosgodě na Srí Lance. Setkání v ČR vždy leželo organizačně na mně. Setkání se vždy účastnili učitelé ZUŠ Rýmařov a vybraní žáci.
      • Jádrem projektu bylo vytvoření fiktivní studentské firmy, která svou činností podporovala školu na Srí Lance zcela zničenou v roce 2004 vlnou tsunami.
      • Reportáž v televizi Polar
    • 2018 – 2019 – projekt v rámci programu Erasmus+ KA1
      • Já a tři moje kolegyně ze ZUŠ Rýmařov vycestovali do Itálie, Malty a Rakouska na kurz dle vlastního výběru – šlo o kurzy angličtiny a výtvarné a hudební vzdělávání.
    • Listopad 2019 – česko-polský koncert pěveckých sborů – Rýmařov (Vox Montana, Chór na obcasach (Ozimek)
      • Koncert k oslavám 30. výročí Sametové revoluce
    • 2019 – 2021 projekt s partnerskými školami v Německu, Švédsku a Irsku – „Creativity Takes Courage: Discovering Europe through the Arts“

Lektorská činnost

  • Jsem externím spolupracovníkem Národního institutu pro další vzdělávání (nově Národního pedagogického institutu ČR).
    • Působím jako lektor především v souvislosti se školním vzdělávacím programem v ZUŠ.
    • Účastním se vzdělávání v rámci modulu „Zkušený učitel“.
    • V rámci projektu SYPO
      • Vedení vzdělávání ředitelů – workshopy a konzultace pro ředitele
      • spoluauotr Modelu systému podpory začínajících učitelů
      • člen realizačního týmu Pilotáže a Implementace
      • člen pracovní skupiny zpracovávající Standard studia ředitelů
      • člen Stálé konference ředitelů
  • Působil jsem několik let jako hlavní lektor projektů Artprogram a ZlinArt – viz kapitolu Organizační schopnosti, projektová činnost
  • Působím jako lektor v rámci firmy EducaTrans s.r.o. – především na základních uměleckých školách

Podnikatelská činnost

  • V 90. letech jsem založil firmu Attempo, v rámci jejíž činnosti jsem vydal svou Školu hry na kytaru pro začátečníky, některé učební pomůcky pro žáky hry na kytaru a dvě autorská CD se skladbami pro kytaru – „Noční obrazy“ a „Skladby pro kytaru“.
    • Školu hry na kytaru pro začátečníky jsem vydal za finanční podpory Vladimíra Erbena (firma „ECO – Metal recycling“)
    • Firmu jsem dlouho neprovozoval, v roce 2017 jsem její činnost přerušil na 60 let.
  • V roce 2017 jsem s Mgr. Hynkem Böhmem, Ph.D. založil firmu Educatrans s.r.o., v rámci jejíž činnosti se věnujeme vzdělávacím aktivitám učitelů všech typů škol v ČR.
  • Svému podnikání v rámci EducaTrans s.r.o. se chci věnovat prozatím okrajově – moje současná práce mě zaměstnává víc než dost. V tuto chvíli je to pro mě především příprava toho, čemu se budu věnovat pravděpodobně až v důchodu.

Autorství učebních pomůcek a didaktického materiálu

  • Škola hry na kytaru pro 1. ročník ZUŠ
    • Autorem obalu je Roman Karel.
  • Didaktické pomůcky pro správné postavení rukou při hře na klasickou kytaru
  • Didaktické hry pro hudební nauku – pexesa, Citadela, křížová bitva …
  • Počítačové hudebně teoretické pexeso – vytvořené s RNDr. Hynkem Mlnaříkem, Ph.D.
  • Autorské instruktivní skladby pro klasickou kytaru
  • Hudební pohádky pro děti - odkaz

 

Galerie výstavy "Dějiny hudby v děstkých comicsech a obrázcích"

Skladatelská činnost

Spoluautorství rámcového vzdělávacího programu pro základní umělecké vzdělávání

  • Jsem spoluautorem především koncepce Rámcového vzdělávacího programu pro základní umělecké vzdělávání.
  • Pod mým vedením se ZUŠ Rýmařov stala pilotní školou tvorby nejdříve rámcového vzdělávacího programu, později školního vzdělávacího programu.
  • Cítím se být zodpovědný za to, že školní vzdělávací programy v ZUŠ nejsou jenom formální dokumenty, ale že se podle nich skutečně učí. Proto jsem stále aktivní při lektorování seminářů pro učitele ZUŠ právě v souvislosti se školními vzdělávacími programy.

Publikační činnost

  • Řízení školy, Speciál pro ZUŠ
    • Článek o stáži ve škole na Srí Lance
  • Josef Raabe
    • Aktualizace školního vzdělávacího programu v ZUŠ
  • Škola hry na kytaru pro 1. ročník ZUŠ
  • CD Noční obrazy
  • CD Skladby pro kytaru
  • V rámci projektu SYPO – spoluautorství textu Modelu systému podpory začínajících učitelů

Ocenění

  • 28. března 2018 jsem byl oceněný hejtmanem Moravskoslezského kraje za dlouholetou projektovou činnost a mezinárodní aktivity ZUŠ Rýmařov.
  • 1994
    • Ocenění Ministerstvem školství, mládeže a tělovýchovy v soutěži „Pedagogická tvořivost“ za práce „Kdo si hraje rád“ (didaktické pomůcky pro výuku hry na kytaru), „Kytarovou školu pro 1. a 2. ročník ZUŠ“ a didaktickou pomůcku „Kytarela“.

Členství v zastupitelstvu města Rýmařov

  • Pro volební období 2014 – 2018 jsem byl zvolen zastupitelem města Rýmařov, jsem členem školské komise a předsedou komise pro mezinárodní vztahy a cestovní ruch.
  • Pro volební období 2018 – 2022 jsem byl znovuzvolen zastupitelem města Rýmařov, jsem členem školské komise a předsedou komise pro mezinárodní vztahy a cestovní ruch.
  • Rád bych byl opětovně zvolen do zastupitelstva města Rýmařov, neboť to vnímám jako součást své práce ředitele školy. Navíc z toho, co umím, nemusí profitovat pouze moje škola, ale i celé město.

Další aktivity

Znalost cizího jazyka

  • Angličtina – C1

Řízení a koncepce školy (ZUŠ Rýmařov)

  • Do funkce jsem byl jmenován 1. srpna 2000.
  • Věnuji se běžnému provozu školy, úspěšně rozvoji měkkých dovedností sebe i svých koelgů.
  • Jako svůj velký dluh vůči kolegům, škole a hlavně vůči dětem vnímám nevyhovující podmínky v budovách, v nichž ZUŠ Rýmařov sídlí.
Jako svůj stěžejní úkol do nejbližší budoucnosti jsem si stanovil přesvědčit městské zastupitelstvo, aby budovy naší ZUŠ darovalo do majetku našeho zřizovatele (Moravskoslezský kraj), poté krajské zastupitelstvo, aby takový dar přijalo, abych tak otevřel dveře pro celkovou rekonstrukci školy. ZUŠ Rýmařov nyní funguje v naprosto nevyhovujících prostorách a nelze se donekonečna spoléhat na nadšení učitelů a trpělivost žák a rodičů.

Různé

Jsem autorem myšlenky aplikace PROFESNÍ PORTOFLIO.CZ - http://profesniportfolio.cz, kterou jsem vyvinul společně s Mgr. Jiřím Mlnaříkem a  MgA. Robertem Mimrou.

Distanční vzdělávání v době pandemie covidu-19

Od března 2020 minimálně do června 2021 byly s menšími a chaotickými přestávkami zavřené školy v České republice.

Za největší úspěch jako ředitele ZUŠ Rýmařov v letech 2020 a 2021 považuji, že se mi ZUŠ Rýmařov v době distanční výuce nerozpadla pod rukama. Naopak, naše škola fungovala naprosto příkladně.

 

Zde jsou reakce některých rodičů:

  • Dobrý den , včera jsem byla s dcerou Aničkou na přijímačkách v Krnově na ,,pajdák,, . Když odcházela  z talentovek z hudebky ,tak zkušební komise ,samí muži ,učitelé , Vás , pane řediteli od dcery nechávají pozdravovat . Tak vyřizujeme pozdrav a máme radost ,že náš ředitel p. Taufer je oblíbený a známý široko daleko a populární jako kdysi bylo třeba Beatles , bylo to i pro nás příjemné a jsem pyšná ,že dcera chodila do Vaší školy a měla možnost ,,poznat,, a naučit se a je za Vámi vidět kus pořádné práce a že to má smysl ,vedete to opravdu dobře .
  • Dobrý den pane řediteli, i já bych Vám chtěla moc poděkovat za skvělé zvládnutí online výuky, a to jak v oblasti organizační, tak výukové. Skvělé byly Vaše maily, ve kterých jste nás průběžně informoval o vývoji výuky - kdy bude či nebude otevřeno, abychom se nemuseli, my rodiče, dlouze probírat informacemi z vlády a věděli kdy a jak dítě ne-posílat do školy. Moc bych Vám chtěla  poděkovat za Váš klidný přístup v online výuce nauky a taktéž klidnou výuku p,. uč. xxxxxx, kdy Vojta netrpěl stresem či nudou a i v tomto "nešťastném" roce udělal velký pokrok. Přesvědčili jste nás, že se děti dají vzdělávat i přes překážky, které nám život přináší.

  • Ahoj, děkuji a přeji vše dobré, hlavně dobrou náladu a pozitivní myšlení, které tě očividně neopouští.

  • Dobrý den, pane Taufere, také vám moc děkuji za veškerou pomoc a ochotu při výuce. Dcera již příštím rokem ZUŠ navštěvovat nebude, ale v předchozích letech byla ve vaši škole moc spokojená. Ať šlo o taneční, výtvarný nebo hudební obor. Dle mého ji daly tyto kroužky opravdu moc do života,našla si  svůj směr a rozšířila si obzor. Poskytujete dětem a rodičům velkou oporu a toho si opravdu vážím.


Balanční kruh

90%Všeobecné vzdělání
100%Kvalifikační vzdělání
50%Profesní vzdělávání
100%Zaměstnání
90%Dovednosti
70%Organizační schopnosti, projektová činnost
50%Mezinárodní projekty, zahraniční koncerty, aktivity a stáže
50%Lektorská činnost
100%Podnikatelská činnost
60%Autorství učebních pomůcek a didaktického materiálu
100%Skladatelská činnost
100%Spoluautorství rámcového vzdělávacího programu pro základní umělecké vzdělávání
20%Publikační činnost
100%Ocenění
50%Členství v zastupitelstvu města Rýmařov
100%Další aktivity
95%Znalost cizího jazyka
80%Řízení a koncepce školy (ZUŠ Rýmařov)
100%Různé
100%Distanční vzdělávání v době pandemie covidu-19

Komentáře k balančnímu kruhu

Všeobecné vzdělání

  • Ve výši dosaženého vzdělání mi chybí PhDr., doc., prof.
    • To jsou ale tituly, které mi k ničemu nejsou a vůbec mi nechybí.
  • V reálném vzdělání mi chybí
    • lepší právní povědomí o školské legislativě, tady je vždy se co učit
    • povědomí o legislativě v oblasti bezpečnosti práce
    • povědomí o moderních metodách vedení školy – leadership, mentoring, coaching, time management …
    • informace a náměty pro práci s grouparovými systémy podobné MS Outlooku, Linuxového Kontaktu, Office 365 či Google Apps
    • chybí mi naučit se pracovat s vlastním stresem
    • Chci se vzdělat v hlasové výchově.
    • dirigování

Zaměstnání

  • K plné spokojenosti mi ještě něco chybí:
    • Rád bych našel v Rýmařově budovu, do níž bych školu přestěhoval se všemi obory. Teď jsme umístěni do třech budov a je to velmi nepraktické.
    • Potřebuji sám sebe vzdělat v oblastech, jako jsou leadership, mentoring, coaching atd.

Dovednosti

  • Hodnocení vychází z přesvědčení, že při mém současném pracovním vytížení už není možné, abych se udržoval v takové hráčské kondici jako dříve. Domnívám se, že ve hře na klasickou kytaru jsem dokázal dosáhnout skvělých výsledků, nyní je třeba se věnovat dalším činnostem.
  • Rád bych se ale zdokonalil v dirigentských dovednostech.
  • Též schopnosti upravovat hudbu pro soubory a dovednosti s notačním programem Sibelius bych rád zkvalitnil.
  • Rád bych se věnoval studiu redakčního systému Joomla! a zdokonalil se ve výrobě webových stránek.

Mezinárodní projekty, zahraniční koncerty, aktivity a stáže

  • Mezinárodním aktivitám se v rámci ZUŠ Rýmařov věnuji více než 15 let. Cítím se poněkud unavený, chtěl bych si především od mezinárodních projektů poněkud oddechnout. Své schopnosti komunikovat a organizovat mezinárodní události bych rád využil spíš při práci dirigenta ZUŠKABANDU a Vox montany a při práci zastupitele města Rýmařov (pokud budu v příštích volbách znovu zvolen).

Lektorská činnost

  • Lektorské činnosti se chci určitě věnovat dále. Je to něco, co mě profesně neustále obohacuje, neboť mi to nutí třídit si myšlenky, vyměňovat zkušenosti s jinými, umožňuje mi to setkávat se s kolegy z jiných škol. Je ale pravda, že to není moje zaměstnání a je tím pádem pro mě možné věnovat se této činnosti spíše okrajově.

Podnikatelská činnost

  • Vzhledem k mému pracovnímu vytížení mi na podnikání moc času ani síly nezbývá. Přesto bych se své firmě rád v budoucnu věnoval více – jednak je to pojistka pro případ ztráty zaměstnání, jednak je to něco, čemu se chci věnovat v důchodu.

Spoluautorství rámcového vzdělávacího programu pro základní umělecké vzdělávání

  • Jako spoluautor Rámcového vzdělávacího programu pro základní umělecké vzdělávání cítím odpovědnost za to, aby tento dokument nebyl pouze formální, ale aby byl skutečně používaný a živý. Rád bych se proto podílel na jeho průběžné aktualizaci.
  • Českému školství zoufale chybí kariérní systém. Při prvním pokusu ho zavést, Poslanecká sněmovna kariérní řád zamítla. V současné chvíli není zavádění kariérního systému na pořadu dne, ale až bude, rád bych se toho účastnil. Prozatím mám možnost v tomto smyslu pracovat pouze v rámci projektu SYPO, který vytváří materiály pro začínající učitele.

Publikační činnost

  • Publikační činnost se po ředitelích ZUŠ moc nevyžaduje. Přesto – budu-li někdy pomýšlet na praxi učitele na VŠ, bude publikační činnost zřejmě podstatná.

Znalost cizího jazyka

  • Je zde uvedeno 100% proto, že na víc, než na plynulou angličtinu ve svém věku a vzhledem k mému evidentně malému nadání na jazyky už asi nemohu pomýšlet. Rád bych si osvojil alespoň základy němčiny či francouzštiny, ale skutečně mi na to nezbývá čas, schopnosti a ani síly – možná v důchodu …

Řízení a koncepce školy (ZUŠ Rýmařov)

  • Jako velký dluh vůči kolegům, škole a hlavně vůči dětem vnímám nevyhovující podmínky v budovách, v nichž ZUŠ Rýmařov sídlí.
  • Velký problém též představuje fakt, že ZUŠ Rýmařov je zřízena jako příspěvková organizace Moravskoslezského kraje, ale sídlí v budovách města.

Část plánovací

Zaměstnání

  • Budu-li k tomu mít příležitost, rád bych přispěl k vytváření a úpravám obecných koncepčních dokumentů, které se týkají uměleckého vzdělávání v ČR:
    • Revize Rámcového vzdělávacího programu pro základní umělecké vzdělávání
    • Vytváření kariérního řádu pro učitele
  • Rád bych našel v Rýmařově budovu, do níž bych školu přestěhoval se všemi obory. Teď jsme umístěni do třech budov a je to velmi nepraktické.

Podnikatelská činnost

  • Svému podnikání v rámci EducaTrans s.r.o. se chci věnovat prozatím okrajově – moje současná práce mě zaměstnává víc než dost. V tuto chvíli je to pro mě především příprava toho, čemu se budu věnovat pravděpodobně až v důchodu.

Členství v zastupitelstvu města Rýmařov

  • Rád bych byl opětovně zvolen do zastupitelstva města Rýmařov, neboť to vnímám jako součást své práce ředitele školy. Navíc z toho, co umím, nemusí profitovat pouze moje škola, ale i celé město.

Řízení a koncepce školy (ZUŠ Rýmařov)

Jako svůj stěžejní úkol do nejbližší budoucnosti jsem si stanovil přesvědčit městské zastupitelstvo, aby budovy naší ZUŠ darovalo do majetku našeho zřizovatele (Moravskoslezský kraj), poté krajské zastupitelstvo, aby takový dar přijalo, abych tak otevřel dveře pro celkovou rekonstrukci školy. ZUŠ Rýmařov nyní funguje v naprosto nevyhovujících prostorách a nelze se donekonečna spoléhat na nadšení učitelů a trpělivost žák a rodičů.
?  

Nápověda

Zavřít

Co je profesní portfolio

Komu je aplikace PROFESNÍ PORTFOLIO.CZ určena

Části profesního portfolia - Část obsahová

Části profesního portfolia - Část hodnoticí

Části profesního portfolia - Část plánovací

Kde aplikaci najdeme?

Co potřebujeme?

Neregistrovaným uživatelům je v horním menu k dispozici:

Registrovaným a přihlášeným uživatelům je k dispozici:

Co MUSÍ být obsahem profesního portfolia - GDPR

Základní údaje o portfoliu mohou obsahovat

Část obsahová obsahuje

Část hodnoticí obsahuje

Část plánovací obsahuje

Čím je tvořena Část obsahová

Čím je tvořena Část hodnoticí

Čím je tvořena Část plánovací

Zapomenuté heslo?